Veelgestelde vragen

Kan ik een appartement bezichtigen in Park Gooijland?
U kunt contact met ons opnemen via 06 83 35 05 90 of verhuur@parkgooijland.nl om een afspraak te maken om één of meerdere woningen te bezichtigen.
Wat is de minimale huurtermijn?
Er is geen minimale huurtermijn.
Moet ik inschrijfkosten betalen?
U betaalt geen inschrijfkosten en er zijn geen bemiddelingskosten.
Wat zijn de inkomenseisen om te huren?
Als algemene richtlijn hanteren wij een inkomensnorm waarbij uw bruto maandinkomen minimaal gelijk dient te zijn aan minimaal 3 maal de huurprijs.

Indien u gepensioneerd bent, ontvangen wij graag de meest recente jaaropgaven, die aantonen wat uw jaarlijkse bruto inkomsten zijn.

Beschikt u over eigen vermogen dan mag u 10% van uw eigen vermogen bij uw bruto jaarinkomen optellen.

Welke stukken dien ik aan te leveren?
  • Kopie van een geldige identiteitskaart of paspoort
  • Indien in loondienst: kopie laatste 3 salarisstroken
  • Indien uitkering- & pensioengerechtigd: kopie laatste jaaropgave(n) van pensioen/AOW
Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?
Ja, u betaalt € 75,- tot € 105,- per maand servicekosten afhankelijk van het appartement dat u huurt.
Waarvoor betaal ik servicekosten?
U betaalt servicekosten voor het onderhoud van het buitenterrein, het verlichten en schoonmaken van gemeenschappelijke ruimtes en andere algemene kosten die worden gedeeld door alle bewoners. Deze kosten worden betaald van de servicekosten. De servicekosten zijn een voorschot. Jaarlijks wordt het door u betaalde voorschot met de werkelijke kosten verrekend. U ontvangt hiervan een servicekosten afrekening.
Met welke kosten moet ik verder rekening mee houden?
Naast de huurprijs en servicekosten moet u rekening houden met een aantal andere vaste lasten.

  • Verwarming en warm water (circa €100 per maand maar hangen af van uw verbruik)
  • Elektriciteit (circa €30 per maand maar hangen af van uw verbruik)
  • Water (circa €10 per maand maar hangen af van uw verbruik)
  • TV/internet (de kosten hangen af van het abonnement dat u kiest)
Kan ik parkeren bij mijn nieuwe woning?
U kunt gratis parkeren op het terrein van Park Gooijland. Er zijn geen gereserveerde parkeerplaatsen op het terrein. Indien gewenst, kunt u een parkeerplaats huren in de afgesloten parkeergarage onder Park Gooijland III
Wat zijn de voordelen van huren?
U weet als huurder waar u aan toe bent en u heeft geen onverwachte lasten. Ook loopt u geen financiële risico zoals waardedaling van uw huis. U heeft u een opzegtermijn van 1 maand. En u heeft geen omkijken naar zaken zoals onderhoud aan het gebouw, tuinonderhoud, glasbewassing, etc.
Hoe wordt het appartement opgeleverd?
De oplevering-niveaus van de appartementen zijn verschillend. De ligging en het oplevering-niveau zijn bepalend voor de huur van de appartementen. Alle appartementen worden opgeleverd met gladde, lichte wanden en zijn voorzien van een keuken en badkamer.

Indien gewenst kunnen we in overleg met u de woning voor u aanpassen en voorzien van een nieuwe vloer, keuken en/of badkamer.

Waar bevindt zich de wasmachine aansluiting?
Er is in de woning een aparte berging met een aansluiting voor een wasmachine.
Is er een aparte berging bij de woning?
Er is een berging in het appartement en er is een gezamenlijke berging bij de ingang van het complex. Van de gezamenlijke berging kunt u vanzelfsprekend gebruik maken.

De appartementen in Park Gooijland III hebben een aparte berging in de parkeergarage. In de gebouwen Park Gooijland I en II hebben de appartementen geen aparte bergingen.

Voor het droog stallen van uw fiets is er een afgesloten fietsenstalling aanwezig.

Hoe wordt het appartement verwarmd?
De appartementen worden verwarmd met behulp van het warmtenet van Ennatuurlijk. Ook het tapwater wordt verwarmt met behulp van dit warmtenet. Zie voor meer informatie www.ennatuurlijk.nl.
Kan ik de indeling van het appartement zelf wijzigen?
De indeling van de appartementen kunt u niet zelf wijzigen. Kleine aanpassingen in overleg met de verhuurder zijn bespreekbaar.
s er een videofoon-installatie aanwezig?
Alle appartementen hebben een videofoon-installatie voor het openen van de voordeur.
Hoeveel liften zijn er in het gebouw?
Park Gooijland bestaat uit drie gebouwen: Park Gooijland I, Park Gooijland II en Park Gooijland III. Ieder gebouw heeft één lift.
Zijn er rookmelders aanwezig in de appartementen?
Ja, in alle appartementen is een rookmelder aanwezig.
Heeft u een andere vraag?
Als een andere vraag heeft dan horen wij dat graag!
Heerlijk wonen in een bosrijke omgeving en toch vlakbij de stad. De heer en mevrouw Perlot

Bewoners Park Gooijland